Pages

Sunday, July 11, 2010

(K.K 8) meriah di tanjong mas

Pada 10 Julai 2010 yang lalu, bertempat di Padang Sekolah Maahad Muhammadi Lilbani, Kota Bharu, K bersama-sama sahabat PAPISMA Kelantan di jemput bersama bagi menjayakan program Cakna Rakyat di Dun Tanjong Mas, Kota Bharu, Kelantan.

Seperti biasa, PAPISMA diberi tugasan mengendalikan khidmat kesihatan percuma dan khidmat nasihat mengenai gaya hidup yang sihat kepada pengunjung yang menghadiri program tersebut.

Program dimulakan dengan perarakan masuk motosikal klasik mengiringi YB Kak Ani, Adun Tanjong Mas ke tapak program. Diantara program Cakna yang telah K hadiri, inilah merupakan antara satu-satunya program Cakna yang paling meriah.

Pelbagai aktiviti disusun oleh urusetia penganjur dan diantaranya ialah persembahan disetiap UPU seprti pertandingan gerai tercantik, pertunjukan rebana ubi, silat cekak, pertandingan tarik tali, pertandingan melukis, sukaneka rakyat, pameran gerai jualan, jamuan rakyat, pertandingan pakaian beragam, pertandingan bayi sihat, dikir barat, ceramah agama, khidmat kesihatan dan banyak lagi.

Ribuan terima kasih diucapkan kepada sahabat-sahabat PAPISMA Kelantan (Dr. Hasme Zam. Dr. Husnaida, Dr. Nik Rosmawati, Dr. Anuar Ramadhan dan Dr. Norida) dan sahabat-sahabat USM kerana bersama-sama turun kepadang bagi memastikan program tersebut berjalan dengan lancar.

Seperti biasa, ruangan khemah khidmat kesihatan sentiasa dipenuhi oleh para pengunjung untuk memeriksa tahap kesihatan dan menerima khidmat nasihat daripada para pegawai kesihatan.

"Barangsiapa mengharap perjumpaan dengan Tuhannya, maka hendaklah ia mengerjakan amal yang saleh dan janganlah ia mempersekutukan seorangpun dalam beribadat kepada Tuhannya". (QS. Al-Kahfi: 110)".

Segala jasa sumbangan tenaga yang dikerahkan didahului ucapan terima kasih. Hanya Allah swt yang mampu membalasnya. InsyaAllah, kita berjumpa didalam program akan datang. Semoga ukhwah diantara kita tetap utuh... amin.

0 comments:

Post a Comment

Halwa Telinga

 
Copyright 2009 Rimbunan Taqwa. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase